retourneren

Wat is de retourtermijn?

Je kunt (een deel van) je bestelling binnen 90 dagen na ontvangst naar ons retourneren. 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Binnen 90 dagen kun je je bestelling retourneren. Volg de onderstaande stappen om je retour snel en eenvoudig aan te melden via ons online retourformulier.

Stap 1: Meld je retour aan

Meld je retour aan via ons online retourformulier. Gebruik het bestelnummer uit de bevestigingsmail en het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Houd er rekening mee dat retourneren op eigen risico en voor rekening van de koper is.

Stap 2: Verpak de retourzending in een omdoos

Zorg ervoor dat het product, indien mogelijk, onbeschadigd en in de originele verpakking blijft. Plaats het product in de verzenddoos waarin je het hebt ontvangen, of gebruik een andere stevige doos die voldoende bescherming biedt. Let er daarbij op dat je geen verzendlabel of tape direct op de originele verpakking plakt, zodat het artikel verkoopbaar blijft en ook voor de volgende klant leuk is om te ontvangen.

Stap 3: Verstuur het pakket

Breng het pakket naar een PostNL-locatie en laat de barcode zien die je per e-mail hebt ontvangen. Je hoeft de barcode niet te printen, want PostNL kan deze gemakkelijk vanaf je telefoon scannen.

Stap 4: Aankoopbedrag wordt teruggestort

Zodra we je retourzending in ons magazijn hebben verwerkt, storten we het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen terug. Je ontvangt hiervan een creditfactuur per e-mail.

Retourneer je de volledige bestelling? Dan vergoeden we ook de eventuele verzendkosten van de heenzending.

 

Opmerkingen:

  • Retourneren naar ons kantooradres is niet mogelijk. Meld je retour altijd aan via het retourformulier.
  • De koper draagt de verzendkosten en het risico van de retourzending, waaronder verlies of beschadiging.
  • Producten dienen onbeschadigd en in de originele verpakking te worden geretourneerd. Bij schade door gebruik mogen wij de waardevermindering doorberekenen.
  • Heb je gekozen voor de betaalmethode 'factuur achteraf' en retourneer je een product na de betalingstermijn van 14 dagen? Voldoe dan op tijd de factuur om aanmaningskosten te voorkomen. Nadat wij de retour hebben verwerkt, wordt deze factuur aangepast.
  • Als je het artikel wilt ruilen, dan kun je het artikel retour sturen en het gewenste artikel via de webshop bestellen.
  • Als het pakket tijdens verzending beschadigd raakt, maak foto’s vóór het openen en neem contact met ons op via het retourformulier als de inhoud beschadigd is.
  • Heb je een incomplete bestelling ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via info@ilovespeelgoed.nl.
  • Bestellingen die niet worden opgehaald bij een PostNL of DHL afhaalpunt en retour komen, worden gecrediteerd minus € 4,95 aan retourkosten.
Hoe kan ik een artikel ruilen?

- Je kunt je bestelling binnen 90 dagen naar ons retourneren.

- We bieden geen omruilservice.

- Niet goed, geld terug. 

Als je een artikel wilt ruilen dan kun je het artikel naar ons retour sturen en het gewenste artikel via de webshop bestellen.

Meld je retourzending aan via ons online retourformulier.

Nadat de retourzending is verwerkt in ons magazijn, wordt het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen teruggestort. Je ontvangt een credit factuur per mail.

Stuur je de volledige bestelling retour? Dan crediteren we ook de eventuele verzendkosten van de heenzending.

Opmerkingen:

  • Retourneren bij ons kantoor in Utrecht is ook mogelijk. Meld hiervoor ook de retour aan via het retourformulier.
  • Een retourzending is voor risico en rekening van de koper. Dit houdt in dat je zelf de verzendkosten voor het retourneren draagt en ilovespeelgoed.nl niet aansprakelijk is voor beschadigingen en het zoekraken van de retourzending.
  • Het product dient 'wanneer redelijkerwijs mogelijk' onbeschadigd te zijn en in een originele verpakking verpakt te zitten. Wanneer je meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of je het wil houden) en daardoor schade aan het product ontstaat, mogen wij de waardevermindering die daardoor ontstaat aan je doorberekenen.
  • Heb je gekozen voor de betaalmethode 'factuur achteraf' en retourneer je een product na de betalingstermijn van 14 dagen? Voldoe dan op tijd de factuur om aanmaningskosten te voorkomen. Nadat wij de retour hebben verwerkt, wordt deze factuur aangepast.
  • Als je het artikel wilt ruilen, dan kun je het artikel retour sturen en het gewenste artikel via de webshop bestellen.
  • Heb je een beschadigd of verkeerd artikel ontvangen? Laat dit ons zo snel mogelijk weten via het retourformulier en we zoeken naar een passende oplossing voor jou.
  • Is het pakket tijdens de verzending beschadigd geraakt? Neem hier dan foto’s van vóór het openen van het pakket. Mocht de inhoud beschadigd zijn, neem dan contact met ons op via het retourformulier.
  • Heb je een incomplete bestelling ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via info@ilovespeelgoed.nl.
  • Bestellingen die bij ons retour komen omdat deze niet zijn afgehaald bij een DHL of PostNL afhaallocatie crediteren we minus € 4,95 retourkosten.