verzenden en ophalen
In de checkout kun je zelf kiezen of je je pakket met PostNL of DHL wil laten bezorgen.
Zodra je pakket bij het sorteercentrum is aangekomen, ontvang je van de vervoerder een mail met de track & trace code. Je kunt je zending ook volgen via de app van de vervoerder.
De volgende dag (m.u.v. zondag) wordt het pakket bij je thuis bezorgd.
Niet thuis? Dan wordt het pakket bij de buren afgeleverd. Lukt dat niet, dan brengt de vervoerder het naar een afhaalpunt. In je mail en de app kun je zien waar je het pakket kunt ophalen.
Het pakket blijft een week bij het afhaalpunt liggen. Als je het niet ophaalt of geen contact opneemt met ons of de vervoerder, wordt het pakket naar ons teruggestuurd.
Wil je het pakket opnieuw laten verzenden? Neem dan contact met ons op. Voor € 4,95 versturen we het opnieuw en plannen we een nieuwe bezorgdag.
Ja, je kunt je bestelling van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 16:00 uur ophalen in Utrecht.
Kies tijdens het afrekenen voor de optie 'Zelf ophalen in Utrecht' bij stap 2 'Verzending'. Zo betaal je geen verzendkosten!
Belangrijk: Wacht op de bevestigingse-mail voordat je langskomt!
Ons magazijn en afhaalpunt bevinden zich op verschillende locaties,
dus je kunt je bestelling pas ophalen nadat je bericht hebt ontvangen.
Ons kantooradres / afhaalpunt:
ilovespeelgoed.nl
Gietijzerstraat 56
3534 AV Utrecht
Note: Het is helaas niet mogelijk om retouren aan te nemen bij ons afhaalpunt. Klik hier voor informatie over retourneren.
Nederland | België | ||
pakketpost > € 50,- | gratis | gratis | |
pakketpost < € 50,- | € 4,95 | € 4,95 |
We verzenden je pakket in principe met pakketpost voorzien van een Track & Trace code. Maar wanneer je bestelling door de brievenbus past, sturen we je pakketje als brievenbuspakket. Dan hoef je niet thuis te wachten op de koerier!
International delivery
If you would like to order from or to another country, that is also possible. Please note that the delivery will take a bit extra time. Exact delivery times vary per country and are hard to predict. The costs for the different countries are as follows:
Germany: € 6,95 (free in case order value exceeds € 75)
Luxemburg: € 9,95
France, Denmark, Austria and Italy: € 14,95
Portugal and Spain: € 17,95
Finland, Sweden, Ireland, Hungary, Czech Republic and Poland: € 19,95
For other countries, please contact us: info@ilovespeelgoed.nl or +31 (0)30 30 30 052.
Is je bestelling op werkdagen voor 22.00 uur bij ons binnen? Dan versturen we je bestelling dezelfde werkdag nog. Je kunt in de checkout zelf een gewenste bezorgdag kiezen.
Op de ochtend van de levering informeert DHL of PostNL je over de verwachte levertijd. Onze ervaring is dat 99%* van de pakketten op de door jou gekozen dag afgeleverd wordt.
Verzending op feestdagen
Op feestdagen verzenden we geen bestellingen. Je bestelling versturen we de eerstvolgende werkdag.
* Bestel op tijd, we kunnen je geen garantie verlenen ten aanzien van de bezorgdag.
Het kan verschillende redenen hebben dat je je bestelling nog niet hebt ontvangen. Volg deze stappen om te achterhalen waar je pakket is:
1. Controleer de afleverdag: Kijk in je bevestigingsmail of je een specifieke afleverdag hebt gekozen. Als die nog in de toekomst ligt maar je het pakket eerder wilt, neem dan contact op met onze klantenservice.
2. Check de track & trace code: Je hebt een code ontvangen van PostNL, DHL of GLS. Soms is er vertraging door het depot of de bezorger. Staat er dat het pakket bezorgd is? Mogelijk is het bij de buren afgeleverd.
Heb je alles gecontroleerd en blijft je pakket onvindbaar? Mail dan je bestelnummer naar info@ilovespeelgoed.nl. We nemen direct contact op met de vervoerder en houden je op de hoogte.
Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, tussen 9.00 en 17.00 uur.
Zodra jouw pakket bij DHL, PostNL of GLS is ingescand, ontvang je per e-mail de track & trace code. Deze mail ontvang je op de avond voor de gewenste afleverdag.
Controleer voor alle zekerheid de gewenste afleverdag, deze dag vind je terug in de bestelbevestiging. Check ook het mapje 'SPAM - ongewenste e-mails'. Het komt nog wel eens voor dat de mail met de track & trace door de SPAM-filter wordt tegengehouden.
Heb je geen mail ontvangen? Dan kun je je bestelnummer mailen naar info@ilovespeelgoed.nl. We sturen je dan alsnog de track & trace code.
Ja, je kunt je pakket te laten bezorgen bij een DHL ServicePoint, PostNL-punt of pakketautomaat. In het afrekenscherm kun je het gewenste afhaalpunt selecteren.
PostNL-punt
Is je pakket al onderweg? Dan kun je je pakket vaak nog laten bezorgen bij een PostNL-punt. Dit doe je als volgt:
- Ga naar de track & trace pagina van PostNL (of PostNL app) en vul de track & trace code en je postcode in.
- Klik op ‘bezorging wijzigen'. Dit kan vanaf het moment dat PostNL je pakket heeft ontvangen, de status staat dan op ‘Gesorteerd’.
- Kies het gewenste PostNL-punt.
Wil je berichten ontvangen zodra de status van je pakket verandert? Dat kan in de PostNL-app via ‘Account’ - ‘Notificaties’.
Het pakket blijft één week op het PostNL-punt liggen. Hierna wordt het retourgestuurd naar ons.
DHL ServicePoint
Is je pakket al onderweg? Dan kan je vaak de bezorging nog wijzigen via track en trace. Meestal is dit de avond of ochtend voordat DHL je pakket komt bezorgen. Ben je vaak niet thuis? Download dan de Mijn DHL-app en stel je vaste bezorgvoorkeuren in.
Het pakket blijft één week op het DHL ServicePoint liggen. Hierna wordt het retourgestuurd naar ons.
PostNL pakketautomaat
Je pakket blijft drie dagen in de pakketautomaat liggen. Daarna brengt PostNL het naar een PostNL-punt in je buurt. Je hebt dan nog één week de tijd om je pakket op te halen voordat het retourgestuurd wordt naar ons.
DHL pakketautomaat
Je pakket blijft één week in de pakketautomaat liggen voordat het retourgestuurd wordt naar ons.
Ben je niet thuis? Dan bezorgt DHL of PostNL het pakket bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket na de eerste bezorgpoging* naar het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint of PostNL-punt gebracht. Via de track & trace of in je DHL/PostNL app kun je bekijken waar je je pakket kunt ophalen.
Het pakket wordt een week bewaard bij het DHL ServicePoint of PostNL-punt. Wanneer je het pakket niet in ontvangst hebt kunnen nemen en geen actie richting DHL/PostNL hebt genomen of ons, dan retourneert DHL/PostNL de bestelling naar ons.
Je kan, in overleg met ons, je bestelling opnieuw laten verzenden. Voor het opnieuw verzenden brengen we € 4,95 bij je in rekening. Na ontvangst van de betaling spreken we een nieuwe bezorgdag met je af.
Omdat pakketten geen tweede keer meer mee hoeven in de bus scheelt dat onnodige kilometers en dus CO2-uitstoot. De ruimte in de pakketbussen wordt zo beter benut en daarmee kunnen DHL en PostNL die capaciteit optimaler inzetten.